Social Care, ook vaak webcare genoemd, twee termen maar ze betekenen hetzelfde. Het social care team binnen uw onderneming zijn uw online oren en ogen. Door middel van social care bewaakt u online uw merk, product of bedrijf, en houdt u grip over wat er online allemaal gezegd wordt over uw merk, product of bedrijf.
Wanneer er op social media slecht wordt gesproken over uw merk, product of bedrijf is het niet slim om dit te negeren, zo wakkert u het vuur alleen maar aan. En kleine brandjes zijn vaak nog te blussen wanneer u deze blust door middel van social care, maar grote branden blus je niet zomaar, daar is heel wat moeite voor nodig. Want wanneer u het op een grote brand laat aankomen krijgt u te maken met crisiscommunicatie.
Maar social care is er niet alleen voor slechte situaties, u kunt natuurlijk ook reageren wanneer u een positief of grappig bericht tegenkomt. Dit noem ik virtuele schouderklopjes, daarmee creëert u binding met uw doelgroep. Het is juist in dit soort situaties vereist snel en professioneel te handelen. Laat zien dat uw onderneming social care goed beheert en los door middel van professionele en tactische reacties het probleem op.
Ik heb het al eerder voorbij laten komen, maar social care werkt nauw samen met andere onderdelen binnen het social media beheer zoals, social media monitoring of crisiscommunicatie.
Hootsuite
Als ambassadeur van Hootsuite gebruik ik zelf Hootsuite Pro als tool om social care uit te voeren, en ik wil u dan ook één van de pakketten van Hootsuite aanbevelen voor uw social care.
Meer weten over Hootsuite? Neem dan contact met mij op.
Vragen over Social Care?
Wanneer u vragen heeft over social care neem dan contact met mij op.