Wanneer een ondernemer online marketing gaat inzetten binnen en voor zijn onderneming, dan mag een online marketing plan absoluut niet ontbreken. In een online marketing plan wordt het plan van aanpak beschreven hoe het internet ingezet gaat worden om de (online) doelstellingen te halen. Een online marketing plan is belangrijk om te kunnen monitoren of men de juiste koers vaart, zonder plan is de kans om af te dwalen en het overzicht te verliezen groot.
Punten binnen een online marketing plan:
- Wie zijn de doelgroepen?
- Wat zijn de behoeften van deze doelgroepen?
- Hoe gaan deze doelgroepen bereikt worden?
- Welke social media platformen moeten ingezet worden?
- Hoe wordt conversie naar de website/webshop gecreëerd?
- Hoe ziet de markt eruit?
- Wie zijn de concurrenten?
Onderdelen van een online marketing plan zijn:
- Zoekmachine marketing / Search Engine Marketing (SEO)
- Social media
- Webdesign
- Webcare / social care
- Logo en huisstijl ontwerp
- Tools zoals Clipit, Hootsuite en Tweetdeck
Vragen?
Neem dan contact met mij op.